Συνεχίζουμε σήμερα με το δεύτερο κομμάτι της τριλογίας, που αφορά στους/στις Προπονητές/τριες. Ο κρίσιμος και πιο χρήσιμος κρίκος, που ξαφνικά παρεμβάλλεται μεταξύ παιδιού και γονέα, αναλαμβάνοντας έναν ρόλο ¨πρωτόγνωρο¨ και ίσως ¨άβολο¨, κυρίως για τον γονέα. Μετά από τον/ην δάσκαλο/λα, παρεμβαίνει και κάποιος/α άλλος/η που ρυθμίζει το παιχνίδι του παιδιού και επηρεάζει ακόμα και τις ώρες μελέτης, εκτός από το παιχνίδι του. Αυτός ο/η κάποιος/α άλλος/η λοιπόν είναι ο/η Προπονητής/τριά του που πρέπει να εφαρμόζει και παιδαγωγικές μεθόδους, παίζοντας εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του χαρακτήρα του παιδιού, ειδικά σε ότι αφορά στις αντιδράσεις και στον τρόπο σκέψης και λειτουργίας του, σε στιγμές έντασης και υψηλών σφυγμών. Άρα λοιπόν οι κανόνες οι οποίοι διέπουν αυτή την κατηγορία, είναι και όφειλαν να είναι, ιδιαίτερα αυστηροί και στοχευμένοι. Ανέκαθεν το Σωματείο μας, έδινε τη μέγιστη βαρύτητα στην επιλογή των Προπονητών/τριών του και των τμημάτων που αυτοί/ες αναλαμβάνουν και νιώθει δικαιωμένο, διότι διαχρονικά παραδίδει στην κοινωνία (ως δεύτερη οικογένεια), αθλητές/τριες με άριστο χαρακτήρα και άριστους/ες μαθητές/τριες.     

1. Να θυμάστε πως το άθλημα της καλαθοσφαίρισης είναι διασκέδαση: Να θυμάστε πως  οι αθλητές/τριες παίζουν για την διασκέδαση και την ευχαρίστηση τους, ενώ η νίκη στους αγώνες αποτελεί μόνο ένα μέρος των κινήτρων τους. Να σιγουρεύεστε πάντα πως οι αθλητές/τριες νιώθουν ευπρόσδεκτοι/ες όποτε συμμετέχουν σε προπόνηση ή αγώνα. Βεβαιωθείτε πως οι δραστηριότητες και το πρόγραμμα προπόνησης που έχετε προσεκτικά προγραμματίσει, είναι καλά δομημένο και παρέχει σε όλους/ες τους/τις συμμετέχοντες/ουσες ευκαιρίες για ατομική και ομαδική βελτίωση, χωρίς ποτέ να κοροϊδεύετε ή να περιγελάτε όταν οι αθλητές/τριες κάνουν λάθη ή χάνουν σε ένα διαγωνισμό. Να βλέπετε τα σφάλματα και τις ήττες ως μια ευκαιρία εποικοδομητικού τρόπου μάθησης. Να σχολιάζετε πάντα με ένα θετικό τρόπο που να δημιουργεί ενδιαφέρον για συμμετοχή και βελτίωση.

2. Οι απαιτήσεις σας να είναι λογικές: Προγραμματίζοντας  τις απαιτήσεις των προπονήσεων και των αγώνων της ομάδας σας να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη την ηλικία, το επίπεδο, την ενεργητικότητα και τον ενθουσιασμό των αθλητών/τριών σας, καθώς επίσης και τις άλλες δεσμεύσεις τους ως προς το σχολείο και την δημιουργική αναψυχή τους. Τα μικρά παιδιά έχουν περισσότερο διαθέσιμο χρόνο και ενεργητικότητα, αλλά έχουν μικρότερη δυνατότητα συγκέντρωσης και μεγαλύτερη ανάγκη καθοδήγησης για να μάθουν να φροντίζουν το σώμα τους. Οι διαφορές στην σωματική, συναισθηματική και πνευματική ωριμότητα μπορεί να είναι σημαντικές, ιδιαίτερα σε αθλητές/τριες μικρής ηλικίας. Γι’ αυτό τον λόγο πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη στο σχεδιασμό των στόχων και των απαιτήσεων.

Τα μεγαλύτερα παιδιά έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις από τις σπουδές τους για τις οποίες συνήθως χρήζουν επιπλέον υποστήριξης, ενώ ταυτόχρονα έχουν αρκετές κοινωνικές ανάγκες να καλύψουν. Προσπαθήστε να τα βοηθήσετε για να βρουν μια καλή ισορροπία μεταξύ αυτών των απαιτήσεων.

Οι ενήλικες αθλητές/τριες στις περισσότερες περιπτώσεις είναι σε θέση να αποφασίζουν για τις δικές τους προτεραιότητες σχετικά με τις απαιτήσεις ανάμεσα στον αθλητισμό, την εργασία, την οικογένεια και τις άλλες κοινωνικές τους υποχρεώσεις. Σεβαστείτε τις αποφάσεις αυτές.

3. Διδάξτε την κατανόηση και τον σεβασμό των κανόνων: Διδάξτε στους/στις αθλητές/τριές σας ότι οι κανόνες υπάρχουν για την ασφάλεια, την ευταξία αλλά  και την ψυχαγωγία όλων όσων ασχολούνται με το άθλημα της καλαθοσφαίρισης. Γι αυτό η κατανόηση, ο σεβασμός και η εφαρμογή τους είναι δική τους υπευθυνότητα, ενώ η καλλιέργεια αυτής της υπευθυνότητας θα τους ακολουθεί σε όλες τις πτυχές της ζωής τους. Μην ενθαρρύνεται τους/τις αθλητές/τριες να αγνοούν ή σκόπιμα να αθετούν οποιοδήποτε κανόνα.

4. Δώστε σε όλους τους/τις αθλητές/τριες ένα εύλογο χρόνο συμμετοχής στο σύνολο του χρόνου των παιχνιδιών της αγωνιστικής χρονιάς: Όλοι/ες οι αθλητές/τριες χρειάζονται και αξίζουν ένα εύλογο χρονικό διάστημα συμμετοχής σε αγώνες. Αποφεύγετε την υπερβολή παίζοντας μόνο με τους/τις περισσότερο ταλαντούχους/χες. Είναι άδικο και για αυτούς/ες αλλά και για εκείνους/ες που είναι λιγότερο ταλαντούχοι/ες. Οι αθλητές/τριες δεν μπορούν να βελτιωθούν και να αναπτυχθούν χωρίς την πρακτική εξάσκηση συμμετοχής εύλογου χρόνου στο σύνολο των αγώνων της αγωνιστικής χρονιάς. Οι περισσότερο ταλαντούχοι/χες αθλητές/τριες με τυχόν υπέρμετρο χρόνο συμμετοχής μπορεί να πάθουν υπερκόπωση, ενώ οι λιγότερο ταλαντούχοι/χες με σχεδόν μηδενικό χρόνο συμμετοχής μπορεί να υποφέρουν από αρνητικά συναισθήματα και τελικά να απογοητευτούν και να χάσουν ακόμα και το ενδιαφέρον τους για το άθλημα της καλαθοσφαίρισης.

5. Καλλιεργείστε τον σεβασμό προς την αντίπαλη ομάδα συμπεριλαμβανομένου και του/της αντίπαλου προπονητή/τριας: Ενθαρρύνετε τους/τις αθλητές/τριές σας να αποδεχτούν πως οι αντίπαλοί τους  έχουν το δικαίωμα να απολαμβάνουν μια δέουσα ευγενική συμπεριφορά, όπως άλλωστε οι κανόνες του παιχνιδιού επιβάλλουν σε όσους/ες συμμετέχουν. Αυτό σημαίνει πως γνωρίζουμε-χαιρετούμε τους/τις αντιπάλους και τους/τις συγχαίρουμε ανεξάρτητα εάν έχουν κερδίσει ή χάσει, αποδεχόμενοι όλοι εξαρχής ευγενικά και με αξιοπρέπεια την ήττα. Διδάξτε τους/τις αθλητές/τριές σας ότι και ο/η αντίπαλος προπονητής/τρια προσπαθεί  για να καλύτερο της ομάδας του/της και έχει επίσης το δικαίωμα να τον/την σέβονται.

6. Εμπνεύστε στους/στις αθλητές/τριές σας τον σεβασμό και την αποδοχή των διαιτητών και των κριτών του κάθε αγώνα: Οι αθλητές/τριές σας πρέπει να διδάσκονται και να  κατανοούν πως οι διαιτητές και οι κριτές έχουν ένα πολύ δύσκολο έργο να πραγματοποιήσουν και δίχως αυτούς/ες δεν θα μπορούσε να γίνει κανένας αγώνας. Οι διαιτητές και οι κριτές βρίσκονται εκεί για να επιβάλλουν τους κανονισμούς του παιχνιδιού της καλαθοσφαίρισης, αλλά δεν είναι δυνατό να είναι πάντα αλάνθαστοι/ες. Οι παίκτες/ριες σας πρέπει να μάθουν να αποδέχονται ευγενικά τα τυχόν λανθασμένα σφυρίγματα. Οποιαδήποτε μορφής ανάρμοστες συμπεριφορές προς τους διαιτητές ή τους κριτές δεν πρέπει να γίνονται ανεκτές. Συμπεριφορές αθλητών/τριών οι οποίοι/ες συστηματικά αμφισβητούν ή δεν αποδέχονται αποφάσεις πρέπει να απομονωθούν και οι αθλητές/τριες αυτοί/ες, να δεχτούν επιπρόσθετες συμβουλές και καθοδήγηση.

7. Καθοδηγήστε τους/τις αθλητές/τριες σας στην αλληλεπίδρασή τους με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τους γονείς τους  και τους θεατές: Μερικές φορές είναι πολύ δύσκολο για τους/τις αθλητές/τριες να επικεντρωθούν  στο παιχνίδι, όταν αποσπάται η  προσοχή τους  από την παρουσία  φίλων, συγγενών ή άλλων θεατών στην εξέδρα. Οι προπονητές/τριες έχουν ένα δύσκολο ρόλο να διδάξουν στους/ις παίκτες/τριες να σέβονται τους γονείς και τους άλλους θεατές αλλά ταυτόχρονα να παραμένουν συγκεντρωμένοι/ες στα σχέδια της ομάδας τους για το παιχνίδι και να μην παρασύρονται από ενθουσιώδεις αντιδράσεις των θεατών. Οι γονείς μερικές φορές έχουν απαιτήσεις στην διαχείριση του χρόνου των παιδιών τους, οι οποίες παρεμβαίνουν στις αθλητικές δραστηριότητες. Σεβαστείτε αυτές τις απαιτήσεις και  προσπαθήστε  να προγραμματίσετε όσο το δυνατό καλύτερα τις ώρες των προπονήσεων και των αγώνων της ομάδας σας, γνωρίζοντας καλά πως αυτό δεν θα είναι εύκολο, ιδιαίτερα όταν θα λαμβάνεται υπόψη και η διαθεσιμότητα των αθλητικών εγκαταστάσεων. Η παρουσία των μέσων ενημέρωσης σε ένα παιχνίδι μπάσκετ μπορεί να οδηγήσει κάποιους/ες παίκτες/τριες στο πειρασμό να «αναδειχτούν», ενεργώντας διαφορετικά από ότι συνήθως. Ενθαρρύνετε τους/τις παίκτες/τριές σας να μην επηρεάζονται από την παρουσία των μέσων ενημέρωσης και διδάξτε τους επίσης πως, εάν προσεγγιστούν για μια συνέντευξη μετά από ένα παιχνίδι, εκπροσωπούν ολόκληρη την ομάδα και τον χώρο της καλαθοσφαίρισης και θα πρέπει να συμπεριφέρονται αναλόγως.

8. Ομαδοποιήστε τους/τις αθλητές/τριές σας, όποτε είναι εφικτό, ανάλογα με την ηλικία, το ύψος, τις δεξιότητες και την σωματική τους ωριμότητα: Προσπαθείτε συνεχώς να ομαδοποιείτε τους/τις συμμετέχοντες/ούσες με αθλητές/τριες που έχουν όσο το δυνατό λογικά ισοδύναμες  ικανότητες, μιας και ο αθέμιτος-άνισος ανταγωνισμός είναι δυνατό να οδηγήσει σε απώλεια ενθουσιασμού. Είναι σημαντικό να θυμάστε πως υπάρχουν διαφορετικά επίπεδα σωματικής ωριμότητας σε κάθε παιδί της ίδιας ηλικίας και να είστε σε εγρήγορση για να παρατηρείτε αυτές τις αλλαγές στο ύψος και στις ικανότητές τους, ώστε να προβαίνετε στις δέουσες ενέργειες.

9. Βεβαιωθείτε πως οι εγκαταστάσεις καθώς και οτιδήποτε σχετικό με τον αθλητικό εξοπλισμό  πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας και είναι κατάλληλες για την ασφάλεια των καλαθοσφαιριστών/στριών σε σχέση με την ηλικία τους και το επίπεδό τους: Όσοι ασχολούνται με τον αθλητισμό έχουν την ευθύνη να λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια και την ευημερία των συμμετεχόντων αποφεύγοντας οποιαδήποτε επικίνδυνη συνθήκη. Οι προπονητές/τριες είναι υποχρεωμένοι/ες να ελέγχουν οποιονδήποτε παράγοντα που μπορεί να απειλεί την ασφάλεια αυτή, όπως ακραίες θερμοκρασίες, υπέρμετρη υγρασία, υγρά ή ολισθηρά πατώματα, ακατάλληλη ενδυμασία ή αξεσουάρ ή υποδήματα και άλλα.

10. Να είστε προετοιμασμένοι να ηττείστε μερικές φορές: Ο καθένας χάνει ή κερδίζει κάποιες φορές. Να είστε δίκαιοι/ες νικητές/τριες και καλοί/ες ηττημένοι/ες. Η τυχόν απογοήτευση μετά από μια ήττα είναι φυσιολογική, αλλά δεν πρέπει να μετατρέπεται σε δυσάρεστη  επίπτωση για τους υπολοίπους, όπως ακριβώς μετατρέπεται και η τυχόν αλαζονική συμπεριφορά μετά από μια νίκη. Αναγνωρίστε με κάθε τρόπο ότι ακόμα και ο/η ηττημένος/η έχει επιτύχει αρκετά, μόνο και μόνο ως απλά αγωνιζόμενος/η, ιδιαίτερα μάλιστα όταν αυτό συνοδεύεται με ατομική ή ομαδική βελτίωση. Στην ζωή δεν μπορεί να νικά κάποιος πάντα. Η ήττα μπορεί να είναι μια σημαντική εμπειρία μάθησης για τους στόχους της υπόλοιπης ζωής  και αφετηρία για μια επόμενη νίκη. Καθοδηγείστε τους/τις αθλητές/τριές σας να αποδεχθούν αυτό το πνεύμα.

11. Συμπεριφερθείτε υπεύθυνα και με σοβαρότητα όταν οι αθλητές/τριές σας είναι άρρωστοι/ες ή τραυματισμένοι/ες: Ενδιαφερθείτε για την φροντίδα και την περίθαλψη των αθλητών/τριών σας που είναι άρρωστοι/ες ή τραυματισμένοι/ες.  Ακολουθήστε τις συμβουλές του γιατρού, ιδιαίτερα για το πότε και με ποιο τρόπο ακριβώς ο/η αθλητής/τρια θα επανέλθει στις αθλητικές του/της δραστηριότητες. Εάν ένας/μία αθλητής/τρια έχει τραυματιστεί στο γήπεδο, φροντίστε να μην υπάρξει κανένας άλλος κίνδυνος για περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασής του/της. Επιμορφωθείτε σχετικά με την παροχή πρώτων βοηθειών, ώστε να μπορείτε να διαχειριστείτε όσο το δυνατό καλύτερα τέτοια περιστατικά, αναγνωρίζοντας κυρίως την σοβαρότητα του τραυματισμού για να ενεργήσετε ανάλογα.

12. Να προάγετε τις ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες-συμπεριφορές των αθλητών/τριών μαζί με εκείνες του αθλήματος της καλαθοσφαίρισης: Να αντιλαμβάνεστε και να γνωρίζετε καλά το ρόλο του/της προπονητή/τριας ως παιδαγωγού-εκπαιδευτικού. Το πρόσωπο του/της προπονητή/τριας ως πρότυπο συμπεριφοράς αποτελεί μια από τις σημαντικότερες  επιρροές στην ζωή των αθλητών/τριών ιδιαίτερα των παιδιών και των νέων. Ως εκ τούτου είναι σημαντικό η επιρροή του/της προπονητή/τριας να έχει θετικό πρόσημο. Το τι λέτε, πως το λέτε και πως γενικότερα συμπεριφέρεστε, μπορεί να  επιδράσει σε μεγάλο βαθμό την εν γένει μελλοντική συμπεριφορά των αθλητών/τριών.

13.Να επιμορφώνεστε τακτικά: Επιδιώξτε να επιμορφώνεστε συστηματικά και να ενημερώνεστε για τις εξελίξεις  στην επιστήμη του αθλητισμού στο χώρο της καλαθοσφαίρισης. Βεβαιωθείτε πως αυτές οι γνώσεις και οι πληροφορίες είναι έγκυρες και σχετικές με το επίπεδο και τις ανάγκες ανάπτυξης των αθλητών/τριών σας. Η εκμάθηση των αθλητών/τριών σας θα είναι αδύνατη, εάν οι γνώσεις σας ή οι δεξιότητες σας ή οι ικανότητές σας είναι ανεπαρκής.

14. Ενημερωθείτε και κατανοήστε όλες τις υποχρεώσεις σας σχετικά με την πρόληψη αλλά και την αντιμετώπιση οποιασδήποτε μορφής καταχρηστικής συμπεριφοράς ή παρενόχλησης ή κακοποίησης των αθλητών/τριών: Η ευημερία και ασφάλεια ιδιαίτερα των νεαρών αθλητών/τριών αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα στους αθλητικούς χώρους. Ως εκ τούτου δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε μορφή λεκτικής, μη λεκτικής, σωματικής, ψυχολογικής ή σεξουαλικής καταχρηστικής συμπεριφοράς ή κακοποίησης καθώς επίσης και οποιασδήποτε μορφή εκφοβισμού ή παρενόχλησης από οποιονδήποτε προπονητή, αθλητή, παράγοντα, εθελοντή, εργαζόμενο ή γονέα. Γι’ αυτό είναι υποχρέωσή σας να γνωρίζετε όλες τις διαδικασίες που πρέπει να τηρούνται για την πρόληψη, αντιμετώπιση και ιδιαίτερα για την αναφορά μιας τέτοιας συμπεριφοράς.

15. Βεβαιωθείτε ότι οποιαδήποτε σωματική επαφή με τον αθλητή/τρια είναι κατάλληλη: Οι περιπτώσεις σωματικής επαφής μεταξύ του/της προπονητή/τριας και του αθλητή/τριας, εκτός εκείνων των περιπτώσεων που θεωρούνται συνήθης κοινωνικές επαφές όπως το ψηλό χτύπημα της παλάμης, πρέπει να είναι σπάνιες. Ακόμα και χειρονομίες που μπορεί να έχουν καλές προθέσεις ή εκπαιδευτικούς σκοπούς πρέπει να αποφεύγονται, μιας και από ορισμένους/ες μπορεί να μην είναι αποδεκτές, ενώ από άλλους/ες μπορεί να παρερμηνευτούν ακόμα και ως σεξουαλική παρενόχληση, ιδιαίτερα σε αθλητές/τριες μικρής ηλικίας. Εάν τελικά είναι αναγκαία κάποια σωματική επαφή για εκπαιδευτικούς-προπονητικούς λόγους, βεβαιωθείτε πρώτα πως αυτή είναι η πλέον κατάλληλη και στην συνέχεια  αναζητήστε την άδεια και την συναίνεση του αθλητή/τριας.

16. Σεβαστείτε τα δικαιώματα, την αξιοπρέπεια και την αξία του κάθε ατόμου: Ανεξάρτητα με το φύλο, την ικανότητα, την θρησκεία, την πολιτισμική ταυτότητα, την καταγωγή και οποιοδήποτε άλλο παράγοντα άσχετο με τον αθλητισμό, όλα τα άτομα που συνδέονται με το άθλημα της καλαθοσφαίρισης έχουν δικαίωμα στην ίση μεταχείριση και στο σεβασμό. Αποφύγετε οποιοδήποτε σχόλιο ή παρατήρηση, το οποίο θα μπορούσε να εκληφθεί ως προσβλητικό ή να επιφέρει διάκριση. Μερικές φορές και ένα αστείο μπορεί να είναι προσβλητικό. Ακόμα και αν κάποιος προβαίνει σε προσβλητικές συμπεριφορές, ποτέ μην ανταποδίδετε, διατηρώντας την ψυχραιμία σας και επιδεικνύοντας την απαραίτητη ανωτερότητα. Οι αθλητές/τριές σας είναι πολύ πιθανό να ακολουθήσουν το δικό σας καλό παράδειγμα.

17.Αποφύγετε τις διαπροσωπικές σχέσεις με τους/τις αθλητές/τριες: Οι διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ προπονητών/τριών και αθλητών/τριών μπορούν συχνά όχι μόνο να παρερμηνευτούν αλλά και να υπονομεύσουν από μόνες τους την εμπιστοσύνη στον/στην προπονητή/τρια για αμεροληψία και να επιφέρουν καταστροφικές υπόνοιες για ευνοιοκρατία. Η καλή φιλική σχέση στους αθλητικούς χώρους  είναι ουσιώδης για να καλλιεργηθεί μια εποικοδομητική εμπιστοσύνη μεταξύ προπονητή/τριας και αθλητή/τριας. Όμως, η επικρατούσα ανισότητα στην σχέση, λόγω της μεγαλύτερης ισχύς-εξουσίας του/της προπονητή/τριας, δεν καθιστά συνετή την περαιτέρω ανάπτυξη αυτής της φιλίας.  Ιδιαίτερη μάλιστα προσοχή και αυστηρότητα πρέπει να δίνεται όταν οι αθλητές/τριες είναι ανήλικοι/ες.

18. Χρησιμοποιήστε λεκτικές αλληλεπιδράσεις-επικοινωνία με τους/τις αθλητές/τριές σας οι οποίες να έχουν αποκλειστικά υποστηρικτικό, ενθαρρυντικό, παροτρυντικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα: Οι προπονητές/τριες έχουν την αποκλειστική ευθύνη για την μορφή των λεκτικών και των μη λεκτικών  αλληλεπιδράσεων τόσο μεταξύ του/της προπονητή/τριας και των αθλητών/τριών, όσο και μεταξύ των αθλητών/τριών. Δεν πρέπει να γίνεται αποδεχτή οποιαδήποτε μορφή λεκτικής καταχρηστικής συμπεριφοράς, παρενόχλησης, βίας ή κακοποίησης, όπως οι αρνητικοί χαρακτηρισμοί, οι επικριτικές, σαρκαστικές και κοροϊδευτικές εκφράσεις, οι βρισιές, οι φωνές, οι κραυγές, η δυσφήμιση, οι συνεχής κατηγορίες για αποτυχίες, η υπερβολική κριτική σε συγκεκριμένους/νες μόνο αθλητές/τριες, η απομόνωση αθλητή/τριας αγνοώντας τον/ην προκλητικά κ.ά.. Η μη αποδεκτή λεκτική συμπεριφορά ενός/μίας εκπαιδευτικού στο σχολείο είναι το ίδιο μη αποδεκτή και για έναν/μία προπονητή/τριας στους αθλητικούς χώρους.

19. Να σέβεστε πάντα την καλή χρήση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού που παρέχονται: Οι αθλητικές εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός κοστίζουν χρήματα και θα λειτουργούν σωστά μόνο εάν διατηρούνται σε καλή κατάσταση. Βεβαιωθείτε ότι δεν θα κάνετε κατάχρηση σε οτιδήποτε παρέχεται για να χρησιμοποιήσετε. Αποθαρρύνετε τους/τις αθλητές/τριές σας από το να εμπλέκονται σε επικίνδυνες πρακτικές, όπως κρέμασμα από την στεφάνη του καλαθιού, ή «κάρφωμα», ή πέταγμα της μπάλας από πολύ μακριά. Αυτές οι πρακτικές απαγορεύονται, όχι μόνο γιατί καταστρέφουν το εξοπλισμό αλλά κυρίως γιατί μπορεί να προκαλέσουν σοβαρούς τραυματισμούς.

Πηγές: Victorian Basketball Association και Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης από την ιστοσελίδα και την άδεια του ¨Εύνικου¨ Γ.Α.Σ.

Γιάννης Γκοβεδάρος

Υπεύθυνος Ακαδημιών

ΔΙΟΣΚΟΥΡΟΙ ΚΟΖΑΝΗΣ